Research

Jag har undersökt lite med det här ordet "denser" som The killers påstår sig sjunga i sin senaste låt.
Jag själv tror ju att det kan vara ett dubbetydligt med dancer/denser från the killers sida. Inte för att det spelar mig någon större roll, men bara för att reda ut det hela.
För det första, ordet "denser" finns. Japp, chockerande va?

Ska jag vara ärlig har jag inte lyssnat så noga på texten så jag vet inte riktigt vad dem kan mena med denser, men några översättningar är följande;
Dense (denser är ju självklart en böjd form då det innehåller -er, precis som det kan vara -s.)
= Dum, trögfattad.
= Kompakt, svår att se igenom.
= Ogenomtränglig, svårbegriplig.
= Tät.

Jag skulle kunna tänka mig att the killers syftar främst på 2 eller 3.
Så, har ni fått någon klarhet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0