Igelkottar i trädgården


Igår när jag skulle släppa ut katten fick jag syn på en brun klump på gräsmattan och jag blev såklart nyfiken och gick ut för att titta vad det var. Det var en igelkott! Det var den första igelkotten jag såg iår och på flera år också för den delen! Jag och min släkt pratade för inte alls länge sedan om att igelkottar väser på ett kalas, vilket jag inte alls hade en aning om innan dem berättade det.
Så igår tänkte jag att jag kanske kunde få höra detta ljud. Och mycket riktigt, den väste när jag närmare mig. Innan den väste lät det som den laddade upp sig och det lät skitskumt!
Jag filmade detta men det hörs tyvärr inte så bra men jag kanske lägger upp filmen ändå.

Oj, vad denna korta historen blev lång nu helt plötsligt! Ha ha ;)

Kommentarer
Postat av: lolko

awww, va söööt^^

2009-06-02 @ 09:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0